Het Britse Thorpe Park is bij velen vooral bekend vanwege het gevarieerde achtbaanaanbod. Een achtbaan met 10 inversies (Colossus, 2002), eentje van 62,5 meter hoog met één van de krachtigste lanceringen die we tot op de dag van vandaag deden (Stealth, 2006), een wing coaster (The Swarm, 2012) en een hangende achtbaan (Nemesis Inferno, 2003) van Bolliger & Mabillard en een Gerstlauer waarin je de uitdagingen uit de gruwelijke Saw-films zelf ondergaat (Saw – The Ride, 2009), het is slechts een greep uit het aanbod. Kruid dit mengsel af met enkele bijzondere thrillrides en je krijgt het ideale recept om een doelgroep aan te spreken die vooral uit tieners en jongvolwassenen bestaat.
Zolang de prijs laag genoeg blijft, eist deze doelgroep doorgaans niet al te veel luxe. Dat moet het park in 2012 gedacht hebben toen ze een test aan het voorbereiden waren om na te gaan of een hotel bij het park kon werken. Voor die test klopte Thorpe Park dan ook aan bij Snoozebox, een bedrijf dat pop-up hotels bouwt uit gepimpte scheepscontainers. In 2013 opende aan de rand van het park ‘The Crash Pad’, een tijdelijk hotel met 58 “kamers”. Voor 64 pond, ongeveer 75 euro, kregen bezoekers een container voor een nacht, ontbijt, toegangstickets voor twee dagen in het park en soms ook entertainment ’s avonds in de vorm van fuiven, rollerdisco’s en stand-upcomedy optredens. ‘The Crash Pad’ werd een groot succes en de test was duidelijk geslaagd. Het was mogelijk om een rendabel prijsvriendelijk hotel bij het park te openen.