We ontmoeten Nick ’s avonds laat terwijl hij nog druk aan het werk is. Met een kerstshow van Samson & Gert op de achtergrond is hij druk bezig met het nakijken van een dikke stapel prints van nieuwe menuborden voor de verschillende pretparken van Plopsa. Zo kennen we Nick, een grote fan van Studio 100 en pretparken met een oog voor detail.
Hoe ben je bij Plopsa terechtgekomen Nick?
Nick: Dat is eerder toevallig gebeurd. Ik ben sinds jaar en dag fan van de Plopsaparken en had er een eigen fansite over. Op de Plopsafandag van 2013, een evenement dat ik samen met Plopsa organiseerde, kwam Steve van den Kerkhof, de directeur van de groep, naar mij met de vraag of ik voor Plopsa wou komen werken. Hij had een paar voorstellen van wat ik voor Plopsa kon betekenen en mijn huidige functie was er daar één van. Een andere optie was dat ik parkmanager van Plopsa Indoor Coevorden zou worden, maar omdat ik toch liever alle parken wou blijven bezoeken koos ik er voor om quality controller te worden.
Wat moeten we ons juist voorstellen bij de omschrijving ‘quality controller’? Wat houdt je job in?
Nick: Het is een job met een heel uiteenlopend pakket aan taken. Uiteraard bezoek ik de verschillende parken van de groep heel regelmatig. Ik probeer elk weekend in minstens één van de parken te zijn, maar het gebeurt vaak dat ik zelfs twee parken bezoek. Wanneer ik in een park ben, doe ik de volledige ronde en tracht ik naar het park te kijken als een bezoeker. Als ik een bord zie scheefhangen, een hek zie dat verf nodig heeft, een vuilbak die vernieuwd moet worden… dan leg ik dat op beeld vast. Elke week gaat er in Plopsaland De Panne een vergadering door waarbij telkens één park van de groep centraal staat…