“Who you gonna call? Ghostbusters!”
De intellectual property (IP) dateert al van 1984 toen de eerste Ghostbustersfilm in de zalen kwam. Drie paranormale experts zetten een service op in New York om het abnormale te verdrijven. De film was een hit en werd een echte klassieker. In 1989 verscheen een tweede film, maar die was beduidend minder succesvol. Vorig jaar werd de franchise weer uit de archieven gehaald voor een remake. Ook die was niet het succes waarop men gehoopt had. Desondanks koos Heide Park begrijpelijk voor de samenwerking met Sony Pictures, want het filmconcept blijft tijdloos. Hiermee kiest Merlin Entertainment dus opnieuw voor een attractie gelinkt aan een IP zoals eerder het ‘How to Train Your Dragon’-thema deel in Heide Park zelf, ‘Kungfu Panda’ in Gardaland, ‘Angry Birds’ in Thorpe Park en ‘Cbeebies’ in Alton Towers.
De briefing van je missie
De wachtrij begint met een outdoor-gedeelte waar je meteen in de sfeer komt dankzij de muziek van IMAscore. Zij maakten namelijk een soundtrack voor de attractie, gebaseerd op de originele muziek van de film door Ivan Reitman. Wat thematisering betreft werd gewerkt met containers en een vrachtwagen. Daarna kom je uiteindelijk in die truck voor het eerste stukje indoor-wachtrij waar allerlei borden hangen met onder andere formules. Per groep van 36 mag je uiteindelijk binnen in de pre-show.