Daarvoor klopte Toverland aan bij het Belgische theaterproductiebedrijf Production Pirates dat in het verleden onder andere al shows maakte voor Bellewaerde en het Duitse Fort Fun. Samen met Toverland zaten ze aan tafel om een nieuwe show te creëren die de look-and-feel van het park moest uitademen. We spraken met David Stuyck, medeoprichter en “Creative Captain” van Production Pirates, over dat proces.
Een eigen show
David: Eind vorig jaar werden we door Toverland gecontacteerd met de vraag of we een show voor het park wilden ontwikkelen. Uit de feedback die Toverland had gekregen over hun vorige zomershows was duidelijk geworden dat ze die naar een hoger niveau moesten tillen. Net zoals het park elk jaar meer en meer aanzien krijgt, moest dat uiteraard ook het geval zijn voor hun shows.
In de afgelopen jaren deed Toverland beroep op externe bedrijven die een volledige show meebrachten, maar waarbij het park niet erg veel inbreng had gehad. Ze kochten de show in, decoreerden de set of het waterbassin met een zeil waarop het logo van Toverland stond en dat was het dan. Ook Toverland zag dat dat beter kon en wou dit jaar daarom graag een volledig op maat gemaakte show waarvan de sfeer en het decor moest matchen met de Magische Vallei.
We hebben toen met Production Pirates het voorstel gedaan voor d’JUNGA, een acrobatische show met een magisch decor in het thema van de Dwervels en de Magische Vallei. Vooral dat decor was voor ons ook echt belangrijk. Toverland is een prachtig park en dan kan je niet gewoon een paar stellingen bouwen met een trampoline in. Ik vermoed dat dat er mee voor gezorgd heeft dat de directie en de entertainment afdeling meteen gewonnen waren voor ons totaalconcept en pitch. Voor ons was het een hele eer om met hen te kunnen samenwerken.