Tegenwoordig heeft een pretpark tijdens de winterstop een vijftal maanden om het park weer volledig op punt te zetten voor het nieuwe seizoen. Nieuwsgierig als we zijn, wilden we wel eens weten hoe dat er precies aan toe gaat. Het persbericht dat Bellewaerde onlangs de wereld in stuurde trok onze aandacht. Een bedrag van zo’n 4 miljoen euro wordt dit jaar extra in het park geïnvesteerd. Met dat budget kan al snel een mooie, nieuwe attractie aangekocht worden, maar Bellewaerde besloot om het volledige bedrag te gebruiken voor vernieuwingen in het park. Kristof Louagie, marketing manager bij Bellewaerde, nam ons mee op sleeptouw door het gesloten park en gaf ons een kijkje achter de schermen van het pretpark.
Kristof: “Je kan je inderdaad de vraag stellen waarom we niet voor een nieuwe attractie gekozen hebben… Aan de ene kant zijn er dit jaar al heel wat nieuwigheden aangekondigd in de sector die al veel aandacht zullen krijgen. Daarnaast dateert onze laatste, grote, nieuwe attractie Huracan ook nog maar van 2013 en is die voor vele bezoekers nog nieuw. We moeten daar realistisch in zijn. Bellewaerde is geen pretpark dat elk jaar een spectaculaire megacoaster kan bouwen, dus investeren we dit jaar liever in vele kleinere projecten die de kwaliteit van een bezoek nog beter zullen maken.”
Onderweg naar de werkplaats van de technische dienst vertelt Kristof dat de voorbereidingen van het nieuwe seizoen al tijdens het vorige beginnen…