Zo spraken we al met werknemers van Bellewaerde, Bobbejaanland en Walibi Belgium en in het laatste nummer van dit jaar eindigen we graag waar we in april begonnen zijn: bij Plopsaland De Panne. Angelo Claeys is er zone verantwoordelijke bij de shops en zorgt ervoor dat de souvenirs vlotjes over de toonbank kunnen gaan in de verschillende winkels van het park.
Wat moeten we ons juist voorstellen bij de job van een ‘zone verantwoordelijke’?
Angelo: Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat de dagelijkse activiteiten van een tiental shops in het park goed verlopen. Ik open en sluit de winkels, help bij de opleiding van nieuwe medewerkers, begeleid jobstudenten en maak de bestellingen op. Daarnaast bestaat mijn werk er ook in om problemen op te lossen die zich tijdens de dag stellen, wat de job erg veelzijdig maakt en ervoor zorgt dat geen enkele dag hetzelfde is.
Hoe ben je destijds bij Plopsa terecht gekomen?
Angelo: Ik ben officieel drie jaar geleden begonnen bij Plopsaland De Panne, in 2014, maar ik werkte al veel langer in het park als jobstudent. Met veel plezier trouwens, het was een leuke tijd. Na mijn studies ben ik gaan werken in een supermarkt bij mij om de hoek, maar na een tijdje begon dat werk te eentonig te worden. Na een jaar daar gewerkt te hebben, besliste ik om de supermarkt achter mij te laten en te solliciteren bij Plopsa. Ik werd aangenomen en heb eerst een jaar meegedraaid in de grote winkel vooraan in het park, waarna ik de kans heb gekregen om door te groeien tot zone verantwoordelijke.